صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۸۳۹۳

مقدمه فروپاشی 

چند صباحی است که ساکنان غاصب صهیونیستی روی آرامش را به خود نمی‌بینند و هر روز منتظر حادثه‌ای وحشتناک هستند[...]
پایگاه بصیرت / احمد روشن‌نهاد
چند صباحی است که ساکنان غاصب صهیونیستی روی آرامش را به خود نمی‌بینند و هر روز منتظر حادثه‌ای وحشتناک هستند و به گفته منابع بهداشتی رژیم صهیونیستی، امنیت روانی صهیونیست‌ها در وضعیت بغرنجی قرار دارد. 
البته بحران امروز سرزمین‌های اشغالی فقط حوادث مشکوک پی‌درپی نیست؛ بلکه صهیونیست‌ها همزمان از چالش‌های درونی و اختلافات سیاسی و حتی اجتماعی دیگری به شدت رنج می‌برند. گذشته از اینکه طی حدود دو سال گذشته حداقل چهار انتخابات در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی برگزار شده و هنوز یک کابینه سیاسی با ثبات نتوانسته است سکان دولت‌ـ پادگان صهیونیستی را در دست بگیرد و ازدحام و صف‌های طولانی مهاجران یهودی در فرودگاه بن‌ـ گوریون برای ترک همیشگی سرزمین‌های اشغالی گواه متقنی بر این امر است. 
در میان اتفاقات سریالی که این روزها امنیت روانی صهیونیست‌ها را به چالش کشیده است، آتش‌سوزی‌های گسترده و پی‌درپی در تأسیسات و مراکز نیروگاهی حیفا مایه حیرت و سردرگمی نهادهای امنیتی رژیم جعلی صهیونیستی از جمله «مالباب» (سرویس امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی) شده است که مسئول حفاظت از زیرساخت‌ها و تأسیسات مهم و حساس این رژیم است. زبانه‌های سرخ و زرد آتش در مجتمع لجستیکی حیفا موجب سردرگمی صهیونیست‌ها شده است. شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است، نشت مواد سمی یکی از تأسیسات بندر حیفا، جان ساکنان این منطقه را به خطر انداخته و منجر به تخلیه ساکنان همجوار این تأسیسات شد. اما آنچه در این میان حائز اهمیت است و منابع عبری زبان مکرراً اعتراف کرده‌اند، ناتوانی آنها در کشف و شناسایی طراحان و عوامل این حوادث است. آنها به نوعی تلاش دارند تا بر ادعای برخی منابع خبری که جمهوری اسلامی ایران را در پس این اتفاقات می‌دانند، سرپوش گذاشته و حتی نمی‌خواهند به این مسئله فکر کنند که آیا برد عملیاتی ایران به قلب اراضی اشغالی رسیده و شهرهای صهیونیستی را در نوردیده است؟
حال باید گفت، برخلاف اوضاع آشفته‌ای که صهیونیست‌ها با آن رو‌به‌رو هستند، گروه‌های فلسطینی با عزت هر چه تمام‌تر به گسترش مقاومت نه تنها در مناطق فلسطینی، بلکه حتی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین همت گماشته‌ا‌‌ند و به راهبرد رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) بر لزوم مسلح کردن کرانه باختری عینیت جدی بخشیده‌اند. در هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم که چطور یک جوان فلسطینی یک تنه، آرامش روانی یک شهر صهیونیستی را در هم می‌ریزد و همه نهادهای امنیتی و انتظامی رژیم صهیونیستی را به دنبال خود می‌کشد. اگر از اظهارات تأمل‌برانگیز نفتالی بنت در گفت‌وگو با شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص نگرانی‌اش از فروپاشی کامل بگذریم، ناامیدی و نارضایتی مهاجران یهودی که در کنار خدمت اجباری و انواع و اقسام مشکلات معیشتی از جمله گرانی بهای بنزین، برق و آب، باید در این شرایط ناگوار اقتصادی، ناامنی و هراس هرروزه را هم تحمل کنند؛ وضعیتی که چیزی جز مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی را برای آنها رقم نخواهد زد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات